Service & Onderhoud

Alle hulpmiddelen van Lopital zijn volledig gericht op kwaliteit. Dit vindt u ook terug in onze dienst Service en Onderhoud. Hierdoor zal het niet snel voorkomen dat een hulpmiddel van Lopital een storing heeft. Mocht dit dan toch het geval zijn dan is er altijd een servicemonteur in de buurt om deze snel, vakkundig en met originele onderdelen te verhelpen. Zo wordt de beschikbaarheid van uw hulpmiddelen gewaarborgd en minimaliseren wij tegelijk de fysieke belasting van uw medewerkers.

Service- & onderhoudsovereenkomst

Onderhoud volgens Europese wetgeving De wetgeving MDR2017/745 verplicht zorginstellingen om medische hulpmiddelen periodiek te onderhouden volgens de voorschriften van de fabrikant. Zowel voor douchestoelen, brancards, elektrische hoog/ laag baden en tilliften wordt de MDR2017/745 gevolgd. Deze schrijven voor dat de hulpmiddelen minimaal 1x per jaar moeten worden onderhouden en gekeurd door technici die zijn opgeleid voor dat merk en type hulpmiddel.

Lopital biedt u de mogelijkheid om de hulpmiddelen op te nemen in een onderhoudsovereenkomst waardoor u gedurende de gehele levensduur van het hulpmiddel voldoet aan de wettelijke bepalingen hiervoor.
Jaarlijks wordt het hulpmiddel onderhouden, gekeurd en worden (indien nodig) slijtage onderdelen preventief vervangen, zodat onverwachte uitval tot een minimum wordt beperkt.

Voor een vaste tarief per jaar krijgt u maximale zekerheid voor de beschikbaarheid van al uw hulpmiddelen. Bovendien ontvangt u een interessante korting op onze tarieven wanneer u meerdere hulpmiddelen in een onderhoudsovereenkomst

MG 2418

De voordelen van een service- & onderhoudsovereenkomst

• Langere levensduur: Door preventief onderhoud worden onnodige kosten en defecten tot een minimum beperkt, waarmee de levensduur van het hulpmiddel wordt verlengd.


• Veiligheid en beschikbaarheid: Hulpmiddelen zijn minder storingsgevoelig en veiliger in gebruik dankzij periodieke inspecties en onderhoud.


• Digitale toegang serviceportaal: Volledige inzage in de onderhouds- en storingshistorie via het digitale logboek, en inzicht in budgettering van nieuwe producten.


• Gecertificeerd onderhoud: Uitgevoerd door gekwalificeerde monteurs, conform ISO 10535, ISO 17966 en MDR 2017/745. Deze overeenkomst biedt duidelijke richtlijnen voor zowel preventief als curatief onderhoud, met inachtneming van de geldende regelgeving en veiligheidsnormen.

Inspectie en controle

Met een Service- & onderhoudsovereenkomst van Lopital bent u verzekerd van periodieke inspectie en deskundig onderhoud conform de actuele Nederlandse norm. Volgens de NEN 3140 moet laagspanningsapparatuur (arbeidsmiddelen met een stekker) in elk geval jaarlijks, en bij intensief gebruik soms zelfs vaker, geïnspecteerd worden. Deze inspectie is vanzelfsprekend opgenomen in ons onderhoudscontract. Volgens de MDR (2017/745). moeten ook tilliften minstens 1x per jaar gecontroleerd worden door een gekwalificeerd monteur. Onze monteurs werken met een keuringsprotocol en volgens de strengste richtlijnen. Ook de producten waarvoor deze normering niet geldt worden waar mogelijk volgens het producentenprotocol geïnspecteerd.

Een onderhoudscontract van Lopital bestaat uit:

  • Periodieke inspectie (één of twee keer per jaar)
  • Deskundig onderhoud volgens MDR (2017/745) en NEN norm 3140
  • Géén voorrijkosten en géén arbeidsloon bij inspectie en onderhoud
  • Loadtest 200 kg bij alle tilliften en plafondtilliften
Onderhoudscontract afsluiten

Meer weten over Lopital?

Wilt u meer weten of direct een persoonlijk gesprek?

Stuur een e-mail Tel.: 013-5239300